واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند
سرخط خبرها

پروژه ملی محور ترانزیتی پاتاوه - دهدشت افتتاح شد | رئیسی: این پروژه اقتصاد ۴۰۰ روستا را فعال می‌کند

  • کد خبر: ۱۷۴۷۸۰
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
پروژه ملی محور ترانزیتی پاتاوه - دهدشت افتتاح شد | رئیسی: این پروژه اقتصاد ۴۰۰ روستا را فعال می‌کند
رئیس جمهور در آیین افتتاح از جاده اصلی پاتاوه- دهدشت گفت: اقتصاد ۴۰۰ روستای واقع شده در این مسیر با افزایش عبور و مرور خودروها فعال می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از جاده پاتاوه-دهدشت در گفتگو با رسانه‌ها افزود: روستا‌های زیادی در طول این جاده از مواهب آن بهره مند می‌شود چرا که با وجود این راه ارتباطی اقتصاد آن‌ها فعال و شکوفا می‌شود.

آیت الله رئیسی افزود: خارج کردن شهر "دهدشت" از بن بست از دیگر کارکرد‌های این جاده ارتباطی است که نقش اساسی در توسعه و رونق منطقه دارد.

وی ادامه داد: این جاده راهبردی برای منطقه مزیت‌های زیادی دارد چرا که ارتباط با مرکز کشور و اتصال به دریا از ویژگی‌های این جاده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: میزان تونل‌های این راه ارتباطی ۱۰ کیلومتر است و احداث پل‌ها و تونل‌های زیاد در این مسیر نشان از سخت بودن فعالیت‌ها دارد.

جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۴ کلنگ زنی شد و در این سال‌ها در سایه کم مهری‌ها و کمبود منابع کمر خم کرد تا اینکه در دولت سیزدهم با رویکرد تکمیل طرح‌های نیمه تمام مورد توجه قرار گرفت و با اقدامی جهادی و تزریق اعتبار لازم، طی ۲سال گذشته تکمیل و آماده بهره برداری شد.

این جاده ترانزیتی جزو یکی از پروژه‌های اولویت دار در دولت سیزدهم تعیین شده بود و در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به تکمیل آن تخصیص یافت.

کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور و بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت‌های این جاده ملی بشمار می‌رود.

۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است و ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

به گفته وزیر راه و شهرسازی محور به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مصوبات سفر سال ۱۳۷۳مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده جزو یکی از ۱۲ پروژه اولویت دار کشور محسوب شده و نقش مهمی در تسهیل ارتباط جاده‌ای بین استان‌های مرکزی کشور دارد.

عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت در ششمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی به منظور انجام سفری ۲ روزه، صبح دوشنبه (۲۶ تیر) وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می‌کند.

طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه افتتاح شده و یا در حال بهره برداری است.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->